'שדרת הכוכבים' בסינמטק הרצליה



שיתוף פעולה חדש ומקסים בין סינמטק הרצליה לאיריס לקנר: סדרת 'שדרת הכוכבים'.
מסע בעקבות הסרטים האלמותיים שהוגדרו כקלאסיקה הוליוודית.
מה גרם לתעשיית הקולנוע ולצופים ברחבי העולם כולו להפוך אותם לכאלו, במה טמון כוחם ואילו אנקדוטות מאכלסות את אחורי הקלעים של יצירתם.
בין הסמליות שהביאו כל אחד לסוגיות החברתיות בהן עסקו, מיופיים החזותי, דרך הפקתם המורכבת ועד לתוצאה שהשאירה אבק כוכבים ומילאה את בתי הקולנוע.

 

 

 

חמישה מפגשים שהם שיר הלל להוליווד הקלאסית, אך יותר מכך: מבט עמוק ומושקע אל תוך נבכי מוחם של יוצריהם, חייהם של כוכביהם והאופן המרתק בו מתכתבים עם המציאות עד עצם היום הזה.

 

 

מפגש ראשון – 04.11.19: "גבירתי הנאוה"

מהמקור לבמה ולמסך הגדול, מהגרסה הקלאסית ועד לגרסאות האחרונות, מה אירע מאחורי הקלעים של הפקת הסרט שעורר סערה בקלחת ההוליוודית, כמה מאמצים הושקעו בלוק האלגנטי של הדמויות, על הליהוק והכוכבים המזוהים עם הסרט וכיצד יצרו את הפסקול השגור בפי כל.
מפגש מרתק של שעה השופך אור וניצוצות מבירת הסרטים על סיפורה של מוכרת הפרחים המפורסמת בעולם.

 

 

מפגש שני – 23.12.19: "בן חור"

העובדות המדהימות מאחורי ההפקה המורכבת ביותר של הוליווד בתקופת תור הזהב שלה, כיצד נוצרה והתפתחה, אילו חידושים טכנולוגיים הביאה, מה ייחד את יוצריה, מה איפיין את עבודתו של צ'רלטון הסטון, משמעות ההיבטים הדתיים והסמליים בסרט והשוואה בין הגרסה הקלאסית המוכרת לזו של שנות ה – 2000.

 

 

מפגש שלישי – 13.01.20: "מצחיקונת"

מה בין הסרט לחייה של הכוכבת שלו, ברברה סטרייסנד, ועד כמה נאמן לסיפור האמיתי, מי היו הזיגפלד פוליס, אילו הישגים רשם מבחינה מוסיקלית, כיצד הצליח להזניק את הקריירה של סטרייסנד ואת זו של עומר שריף, מהיכן נולד הרעיון לסרט המשך ומה ייחד את גרסת המסך.

 

 

 

 

מפגש רביעי – 10.02.20: "נחש מי בא לסעוד"

כיצד היה הסרט למהפכני והיווה אבן דרך בהסטוריה האמריקנית, חייו של סידני פואטיה כבסיס לפרטים בעלילה, על השינויים והמהמורות החברתיות משנות ה – 60 ועד לימינו ביחס לגזע ומה בין אובמה, ספנסר טרייסי וקת'רין הפבורן.

 

 

 

 

מפגש חמישי – 16.03.20: "חמים וטעים"

הסרט הנחשב לקומדיה האמריקנית הטובה בכל הזמנים שהפגיש על מסך אחד את מרלין מונרו החושנית, ג'ק למון וטוני קרטיס. מה היו מקורות השראתו הפחות אמריקניים, משמעויותיה המקאבריות של ההתחפשות לאורך כל הסרט בואכה תופעת הדראג קווינס, הנועזות שלו באמריקה השמרנית של סוף שנות ה-50, ההרפתקאות מאחורי הקלעים ומה הוליד את הקביעה על שלמותו הקולנועית.

 

 

לפרטים והזמנת כרטיסים:  09-9565008 או http://bit.ly/2WBLAsK