עשור לאביב הערבי



סינמטק תל אביב העלה בסופ"ש האחרון תוכנית הכוללת ארבעה סרטים המעניקים נקודת מבט אישית של אנשים החיים במדינות ערב שונות או של מוסלמים החיים במדינות אחרות המאפשרת הצצה אמיצה לחייהם, מחשבותיהם והמציאות העגומה בה כולנו שרויים. 4 סרטים עלילתיים – כל אחד עם זווית אחרת.

 

 

בשם האח – עיבוד חדשני, חזק ומרגש לטרגדיה היוונית של סופוקלס, אנטיגונה, בדמותם של פליטים מאלג'יריה החיים בקנדה ונאלצים להתמודד עם טרגדיה אנושית משפחתית משנה גורלות. (סרט קנדי ונציגה לאוסקר)
אחד הסרטים הראויים ביותר שתראו בתקופה זו.

 

לפרטים והזמנה:

 

 

תוצרת צרפת – סרט עם נושא טעון העוקב אחר עיתונאי המצליח לחדור לתא טרור קיצוני בצרפת על מנת לסקר את מניעיו ודרך פעולתה וגם לנסות לעצור את יוזמותיהם ובדרך נאלץ להתמודד עם סיטואציות אנושיות מורכבות. (סרט צרפתי)

 

לדף הסרט והזמנתו:

 

 

 

המועמדת המושלמת – סרט מעניין השם זרקור על חברה חשוכה ושוביניסטית עם שביבי תקווה מנופצת. אודות רופאה המעוניינת לשפר תנאים למטופלים המגיעים לביה"ח בו היא עובדת ומוצאת עצמה בדרך למאבקה, מתחרה על ראשות העיר. (סרט מערב הסעודית)

 

 

לפרטים והזמנה:

 

 

 

 

בלוז ערבי – פסיכולוגית שחיה בפאריז חוזרת למולדתה, טוניס, ומנסה להביא קידמה והקשבה למקום בו מסרבים לעזוב את קבעונות המנטאליות. (סרט צרפתי)

 

 

לפרטים והזמנה: