פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה יתקיים!



פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה- 9 בערבה יוצא לדרך ויתקיים בנובמבר 2020, תחת כיפת השמיים ובהתאם למגבלות הקורונה.

 

 

 

ייחודו של הפסטיבל בהקמת מתחם עם מסך ענק תחת כיפת השמיים, בלב שמורת הטבע עשוש, בערבה התיכונה המאפשרת חוויית צפייה בנוף עוצר נשימה.

 

הסרטים המוקרנים בפסטיבל נבחרים בקפידה יתרה והוא מציע חוויה קולנועית יוצאת דופן המתבססת על החיבור המתבקש בין אמנות הקולנוע לטבע המדברי הפתוח. האירוע המדברי הפך עם השנים לאבן שואבת של שוחרי קולנוע מהארץ ומהעולם.

 

 

הפסטיבל מתוכנן להתקיים השנה בתאריכים 5.11-14.11.2020 במתכונתו הקבועה בהתאם להגבלות הקורונה. במידה והרשויות לא תאשרנה את ההקרנות במתכונתן הרגילה, יוקם בסמוך מתחם דרייב-אין מדברי חדש – בו תתקיימנה הקרנות הסרטים על מסך ענק והצפייה תהיה מתוך המכוניות.

 

ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה, ד"ר אייל בלום, יחד עם אייל שיראי מפיק ויוזם האירוע, החליטו פה אחד כי למרות המצב ולמרות הכרח קיים בקיצוצים תקציביים, הם מחויבים להיענות לאתגר ולהמשיך את המסורת, כך שהפסטיבל יתקיים ויהווה עבור קהלו אי של שפיות המאפשר חשיפה לטבע, מרחבים ויצירות אמנות קולנועיות ממעלה ראשונה.

 

אורחים רבים מהארץ ומחו"ל כבר מביעים את נכונותם להגיע לפסטיבל השנה וביניהם אף אלברטו ברברה, מנהל פסטיבל ונציה, שהיה אורח הפסטיבל בשנה שעברה ואישר את הגעתו גם למהדורה התשיעית של הפסטיבל בנובמבר הקרוב.

 

 

(* תמונות: יח"צ)