הנה מתחיל דוקאביב 2020



פסטיבל דוקאביב 2020 נפתח והשנה, איך לא, יתקיים במתכונת אונליין בלבד!

 

הפסטיבל המתקיים זו השנה ה – 22 במספר יימשך עד ה – 12.09 ויקרין 115 סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם מ – 38 מדינות.

 

זהו הפסטיבל היחיד בישראל המוקדש כולו לקולנוע דוקומנטרי והוא בין הפסטיבלים המוערכים בעולם בתחומו.
דווקא השנה, זוהי הזדמנות מיוחדת לראות את סרטי הפסטיבל מהבית – ולא משנה איפה הבית הזה ממוקם בארץ – ובתזמון המתאים לכל אחד ואחת !

 

כרטיסים ניתנים לרכישה בבודדים (22 ש"ח) או בכרטיסיות של : ארבעה כרטיסים – 80 ש"ח, חמישה כרטיסים – 85 ש"ח + הטבה, שישה כרטיסים – 96 ש"ח ולעשרה סרטים – 150 ש"ח.

 

רכישת הכרטיסים תתבצע באתר הפסטיבל :    https://www.docaviv.co.il/2020/
לאחר כל פתיחת סרט להקרנה, תתקיים שיחה עם היוצר/ים.

 

 

ואם ברצונכם לדעת מה לראות, להלן ההמלצות:

 

ראשית, המלצות צפייה ל – 10 סרטים מרחבי העולם:

 

  1. נשים עושות סרטים: מסע קולנועי חדש (1) – את רוב הסרטים הנחשבים קלאסיים ביימו גברים, אף שבמהלך ההיסטוריה של הקולנוע, בכל העולם, אלפי נשים ביימו סרטים, ורבים מהם משובחים להפליא. מסע מופלא לעבר אוצרות של בימאיות מופלאות.

    2. קולקטיב – סרט רומני נוקב ומפיל לסתות שהוא הצדעה לכוחה של העיתונות וההוכחה שיש עדיין מקומות בעולם בהם היא מנסה עדיין להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה. מה שמתחיל כתחקיר על אסון במועדון הופעות בבוקרשט, מגיע עד לדרגים הגבוהים ביותר בממשל ולשחיתות שאינה יודעת גבולות.

    3. בית האופנה קארדן – פייר קארדן שינה את כל מה שידענו על גזרות, מרקמים וצבעים ופרץ את הגבולות בין אופנה עלית ואופנה להמונים, מזרח ומערב, מסורת ועתידנות. זהו הפרופיל המרתק שלו.

    4. אזנבור, המבט של שארל – ב-1948 שארל אזנבור קיבל במתנה מאדית פיאף את המסרטה הראשונה שלו. זהו דוקומנטרי יוצא דופן ששואב מחומריו האישיים של הזמר הידוע, ומספק מסע מרגש וחד-פעמי אל חייו של אדם שהפך לכוכב גדול, אך לרגע לא שכח מהיכן הגיע ונשאר צנוע ואוהב אדם.

    5. ללכוד את לי מילר – לי מילר צברה בחייה הישגים והרפתקאות שאמורים היו להספיק למספר גלגולים: דוגמנית, צלמת, כתבת צבאית, אמנית סוריאליסטית. בסרט זה, נחשפים הסודות מאחורי דמותה המרתקת.

    6. חייו של אוליבר סאקס – אוליבר סאקס הוא כנראה הנוירולוג היחיד שזכה למעמד של כוכב-על תרבותי. הוא התפרסם בזכות "התעוררות", הספר (שהפך לסרט עם רובין ויליאמס ורוברט דה נירו) שתיעד את טיפולו פורץ הדרך בחולים שהיו מאושפזים שנים במחלקה סגורה. דיוקן מרתק של הרופא היהודי המרתק.

    7. הלוויה ממלכתית – הבמאי, סרגיי לוזניצה, מרכיב את נפשה של האומה הסובייטית שבליבה פולחן האישיות של המנהיג, באמצעות חיבור קטעי ארכיון נדירים שנאספו ממאות צלמים ושוחזרו במיוחד. פרטי הפרטים של ההכנות ללוויה, ההספדים, קבלת האורחים בנמל התעופה במוסקבה ועוד…

    8. מרגרט אטווד: מילים הן כוח – "רציתי להיות סופרת טובה, לאו דווקא מפורסמת", אומרת מרגרט אטווד, בעקבות הפרסום העצום שליווה את הסדרה "סיפורה של שפחה" – שנעשתה על פי ספרה. היא כובשת את המצלמה בקלות ובחן שבהם מילותיה כובשות את הדף.

    9. החפרפרת – סרג'יו נשלח למשימת ריגול סודית: הוא מסתנן לבית אבות כדי לבדוק את היחס לדיירים. בגיל 83 הוא לומד להפעיל מצלמה דיגיטלית המוסתרת במסגרת משקפיו, ומכשיר הקלטה שמוטמן בתוך עט. בעודו מתחזה לדייר מן המניין, ומנסה נואשות ללקט ממצאים בשטח כדי לדווח ל"מפעיל" ששכר את שירותיו, סרג'יו מסתבך בפרשיות אחרות לגמרי – פרשיות רומנטיות.

    10. כפתור הפנינה – כוחות של חיים ומוות שלובים בקשרים שאינם ניתנים להפרדה בטבע המרהיב של צ'ילה. פטריסיו גוזמן מספר את סיפורם הנשכח של השבטים ילידי פטגוניה, שתרבותם, שפתם, המיתולוגיה שלהם, והחיבור העמוק שלהם לטבע נופצו עם בוא האדם הלבן.

 

ולהמלצות הסרטים הדוקומנטריים הישראליים :

* הלובי – איפא"ק (ארגון הלובי היהודי בארה"ב) מקדם את האינטרסים של מדינת ישראל מול בתי הקונגרס וענפי הממשל האמריקניים. מזה 60 שנה, מסרבים ראשי איפא"ק להתראיין לתקשורת. כעת, לראשונה, האנשים שהקימו והובילו את הארגון בעבר חושפים את המתרחש מאחורי הקלעים ואת מערכת היחסים המורכבת בין ישראל לארה"ב …

* יידיש – שבעה אנשים צעירים מספרים על אהבתם לשירה שנכתבה ביידיש בין שתי מלחמות העולם. עבור הצעירים שירה זו אינה שייכת רק לעבר היהודי, היא אקטואלית ומדברת אליהם גם היום.

* רצח בקולנוע צפון – גורל 4 אנשים מצטלב בגלל שני קליעי אקדח שנורו בתור לסרט "הנידון למוות ברח" בקולנוע צפון בתל אביב, ב-1957.

* ניקו החולם – אמירתו של יוצר התיאטרון, ניקו ניתאי, הנחשב ל"אבי הפרינג'" בארץ, על התיאטרון והחיים שלצידו.

* שוקן, על גבול הקונצנזוס – לפני פרוץ מלחה"ע השנייה היו בבעלות זלמן שוקן 22 בתי כלבו ענקיים והוא החזיק באוסף נדיר של 60 אלף ספרים גרמניים ועבריים וייסד הוצאת ספרים יהודית מודרנית. לימים, רכש את עיתון "הארץ" וקידש את התרבות היהודית החילונית. האם דרכו של שוקן עדיין מציבה אלטרנטיבה ?!

* גשם בעיניים – סיפורה של הסופרת דבורה עומר, מילדותה בצל סוד אפל ועד למעמדה כסופרת הילדים והנוער שהשפיעה על ילדותם ונעוריהם של דורות. במסע אל עברה חוזר בנה, יוצר הסרט, אל האירועים שעיצבו את חייה ואת יצירתה.

 

 

 

שימו לב: הסרטים הישראליים נפתחים בתאריכים שונים (מצוין בכל עמוד סרט) ויהיו זמינים לצפייה במשך עשרה ימים.

!!! מרגע הפעלת הסרט, הקישור לצפייה יהיה פעיל ל-24 שעות בלבד.